אורלי בן בסט

"במסרגה אחת"

"אם תשאלו אותי: מה היית לוקחת איתך לאי בודד? התשובה תהיה ללא ספק: 'מסרגה'. את הסריגה הקלאסית במסרגה אחת (קרושה, (Crochet למדתי מסבתי, ואכן, שנים רבות סרגתי דברים מקובלים. העיסוק הרפטטיבי הזה נתן לי מקום של שקט, אך בחרתי בדרך אמנותית שונה לגמרי, דרך התנועה. רוב חיי רקדתי ולימדתי מחול קלאסי ומודרני, וזאת הייתה דרך הביטוי שלי.
"לפני כשמונה שנים, התוודעתי לשיטת.Freeform Crochet מהר מאוד התחברתי לפוטנציאל הטמון בכלי החדש ופיתחתי שפה משלי. בעצם, אני מציירת בחוט ובמסרגה. אינני משתמשת בסקיצה, אלא אוספת במוחי רשמים ומאפיינים, המייצגים את הדמות, ומציירת ישירות בסריגה.
"יצירותיי מספרות על כוח נשי. יצרתי סדרת פורטרטים של נשים איקוניות, בגודל 130X160 ס"מ. בכל יצירה מוצגת דמות של אמנית מרתקת, חזקה, מעניינת ומובילת דרך בתחום האמנות. היצירה שלהן, בחייהן, מסמלת עבורי את הדרך והמאבקים שהן נדרשו לעבור כדי לבטא את עצמן ולהשמיע את קולן.
"בבחירת הדמויות, קיבצתי נשים מתקופות שונות, בעיקר מהמאה ה-20 וה-21, וממוצאים אתניים מגוונים. המכנה המשותף ביניהן הוא היותן יוצאות דופן ופורצות גבולות, כל אחת לזמנה ולתחומה. כל אחת מהן נלחמה על הזכות להיות מי שהיא, ובעשותה כך סללה את הדרך לבאות אחריה. כל פורטרט עומד כיצירה בפני עצמה, אך אני רואה אותן יחד, כיצירה אחת גדולה. האיחוד יוצר פסיפס ומרקם אנושי נשי".

באתר מוצגות 11 דמויות:
פרידה קאלו, יוקו אונו, אדית פיאף, ליזה מינלי, מדונה, איימי ויינהאוס, אופרה וינפרי, אום כולת'ום, יאיוי קוסמה, לילית ורות.

תערוכות:
2019 – "תערוכת אמנים אורחים" בגלריה בעין הוד.
2019 – "מעשה במסרגה אחת" תערוכת יחיד, בגלריית מגדל המים בנהריה.
2019 – "מארג" – תערוכה קבוצתית בספרייה למדעי החברה והניהול באוניברסיטת ת"א. אוצרת: רחל זיו.

052-3268232 | obb264@gmail.com

היצירות למכירה
052-3268232 | Obb264@Gmail.Com

דילוג לתוכן