דמעות של מלח

עמוס תמיר "העכבר השואג. 1962"

תערוכה קבוצתית נודדת

התערוכה הוצגה לראשונה ב- 2018, בספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי, במבואה ע"ש ורטהיין, באוניברסיטת תל-אביב

תחושות החנק והתסכול על הרס אחד מפלאי הטבע, על הניצול הכלכלי שיהפוך אתר תיירות בינלאומי מושך לאתר תעשייתי ועל העיבוד שגורם לאיבוד הם החומרים שמהם עשויה תערוכת האמנות "דמעות של מלח", שמטרתה לעורר מודעות ציבורית למצבו העגום והמתייבש של ים המלח, היקר לכולנו. המקום הייחודי והיפהפה הזה, שהנוף, המינרלים, האקלים והחיים שבו הם שיצרו ממנו משאב טבע עולמי ולאומי, עומד בפני כליה. הגיע הזמן לעשות פעולות לתיקון המצב ולדרוש שהחלטות לאומיות להצלת ים המוות יקוימו, כדי שהדורות הבאים יכירו גם הם ים מלא חיים, כפי שאנו הכרנו.

בתערוכה "דמעות של מלח", מציגים אמנים מתחומי יצירה שונים: ציור, צילום, מעשה טלאים ועוד. בדרכם האישית, הם מבטאים את מחשבותיהם והלכי רוחם על הקורה סביב ים המלח. כך אפשר למצוא זו לצד זו יצירות אמנות בצבעוניות פסימית וכאלה המעוררות תקווה, ציור מופשט המתאר שבריריות וחוסר יציבות, או כזה המתאר קשר עמוק אל הטבע ואל מה שמעבר לו, צילומים המתעדים את ים המלח כמקום של שקט מתעתע מעל, בעוד שהקרקע מסביבו מאיימת לבלוע את מה שמעליה.

"אני רואה חשיבות רבה בקיום התערוכה. כאמנית וכתושבת ערד לשעבר, ים המלח היה חלק מהוויית חיי, והנושא קרוב ביותר ללבי. ההפקה ואוצרות התערוכה מהוות עבורי יצירה אמנותית".

תערוכות נוספות הוצגו:

2018 – בהיכל התרבות באריאל.
2019 – במכון לאומנות בבת-ים.
2019 – בעיריית ראשון לציון.
2020 – בעיריית פתח תקוה.
בעתיד – בערד ובים המלח.

מפיקה, יוזמת ואוצרת התערוכה
רחל זיו 052-3366612

דילוג לתוכן